Od paru dni Szczecin żyje przebudową ulicy Arkońskiej, a także planowaną nową pętlą tramwajową przy Hali Widowiskowo-sportowej. Przebudowa rusza już 8 lutego, a jak to wygląda teraz, jak wyglądać będzie w trakcie i po przebudowie, dowiecie się w tym artykule 🙂

 Arkońska

8 lutego rozpocznie się przebudowa ulicy Arkońskiej od pętli Las Arkoński do skrzyżowania z Aleją Wojska Polskiego. Zaznaczono już drzewa do wycinki, dawna restauracja Oberża jest rozbierana, a ZDiTM wyznaczył już objazdy dla kierowców gdzie poszczególne skrzyżowania będą miały wydłużone “zielone” dla kierunków objazdowych, a na skrzyżowaniu ulic Papieża Jana Pawła VI, Słowackiego i Zaleskiego powstanie “minirondo”.

“Skazani”
Tyle zostało po dawnym zajeździe Oberża

Po przebudowie modernizowany odcinek będzie wyglądał podobnie jak wcześniejsze fragmenty ulicy Arkońskiej, czyli bardzo dobrze 🙂 Pojawią się tzw. przystanki wiedeńskie, ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę z torowiskiem po środku. Powstaną chodniki (dzisiaj ich nie ma), dwukierunkowe ścieżki rowerowe,  wiadukt nad drogą na Arkonkę zostanie wzmocniony i zmodernizowany, a przy stadionie K.S. Arkonia powstanie duży parking. Powstanie także nowe rondo na skrzyżowaniu Wojska Polskiego – Arkońska, a tory tramwajowe połączą się tam z istniejącymi pozwalając tramwajom na jazdę w każdym kierunku, również w stronę ulicy … Szafera 🙂

Szafera

Tuż przy Netto Arenie powstanie nowa, wielka pętla tramwajowa, a tory do niej prowadzić będą zarówno z Wojska Polskiego, Krzekowa a w przyszłości także z Taczaka i 26-kwietnia. Przebudowana zostanie ulica Szafera, Modra, Żołnierska oraz Szeroka aż do skrzyżowania z Sosabowskiego. Docelowo zniknie pętla na Krzekowie. Na pętli Szafera powstanie także parking Park & Ride. Przetarg na budowę planuje się na II połowę tego roku, a sam prezydent – Piotr Krzystek, przekonuje że obie inwestycje powinny się “zazębiać” tylko przez krótki okres czasu, minimalizując utrudnienia mieszkańcom Zachodnich części miasta.

Tak będzie wyglądać pętla przy Netto Arenie

Obie inwestycje realizowane są w ramach jednego projektu, dzięki któremu Szczecin zyska całkiem sporo nowych torów tramwajowych, a tramwaje z zajezdni Pogodno nie będą skazane już tylko na aleje Wojska Polskiego 🙂 Dodatkowo w najbliższym czasie wybudowana zostanie także nowa pętla tramwajowa Mierzyn, powstanie kolejny odcinek Szybkiego Tramwaju zarówno na wschód jak i na zachód, przebudowane zostaną torowiska w ciągu alei Wyzwolenia, Matejki oraz Kolumba, a miasto planuje także zakup nowego taboru tramwajowego. Wygląda na to że jesteśmy “skazani” na coraz lepszą komunikację miejską ;P

 

 

Autor

Napisz komentarz