Od Pomorzan po Niebuszewo poprawi się jakość szczecińskich torowisk tramwajowych. Już niedługo pojedziemy na niektórych odcinkach szybciej, zdecydowanie ciszej, bardziej ekologicznie i oczywiście wygodniej. Co się dokładnie zmieni, jak i za ile? Dowiecie się w tym artykule 🙂


Most Kłodny

Na początek Most Kłodny o którym zrobiło się ponownie głośno w piątek 2-go lutego, kiedy to prezydent Piotr Krzystek, na swoim Facebookowym fan page’u  ogłosił radosną wiadomość prosto z Warszawy. Pisał “Mamy 100 mln złotych dofinansowania na budowę dróg w rejonie Międzyodrza i Mostu Kłodnego. Teraz walczymy o więcej .” I faktycznie przed wyborami to wspaniała wiadomość ;P , ale co to oznacza dla szczecinian? Oznacza to nową linię tramwajową biegnącą przez tzw. nowe serce miasta – Łasztownię, która połączy się z obecną siecią w okolicy przystanku Energetyków. Most będzie miał ponad stumetrowy pylon, który będzie “ciągnął” miasto w stronę Łasztowni. Na moście znajdziemy torowisko tramwajowe, ścieżki rowerowe, szerokie chodniki, dwukierunkową jezdnię oraz dwa place przy wejściu na most, łączące przeprawę z bulwarami. Budowa mostu to tylko część projektu o nazwie “Modernizacja drogowego dostępu do portu”, w którego zakres wchodzi teren od mostu Kłodnego aż do Basenu Górniczego. Cała inwestycja ma kosztować 355 mln złotych.  

Modernizacja Etap II

Wracamy do torowisk tramwajowych, co jeszcze się zmieni? W ramach II etapu projektu przebudowy torowisk w Szczecinie, zmodernizowana oraz rozbudowana zostanie pętla Pomorzany oraz aleja Powstańców Wielkopolskich. Modernizację przejdzie plac Szarych Szeregów oraz cały Węzeł Wyszyńskiego. W ramach budowy kolejnego etapu Obwodnicy Śródmiejskiej oraz SKM modernizację przejdzie część torowiska na alei Wojska Polskiego. Nowe szyny pojawią także na ulicy Mickiewicza od mostu Akademickiego aż po skrzyżowanie z Brzozowskiego. W centrum modernizację przejdzie na początek odcinek od Placu Żołnierza Polskiego przez Filharmonię do Placu Rodła, zaraz potem rozpocznie się modernizacja całej Alei Wyzwolenia od Alei Niepodległości po rondo Giedroycia i dalej aż do nowej, większej pętli Dworzec Niebuszewo. Modernizację przejdzie także zajezdnia Golęcin, a miasto planuje dodatkowo zakup kolejnych 42 pojazdów oraz dalszą modernizację Tatr (tych żółtych tramwajów z Berlina 😉 ). Zmodernizowanie w sumie 18 km toru pojedynczego wyniesie nas blisko 234 mln złotych. Poniżej znajdziecie przykładowe plany tej wielkiej inwestycji 🙂

Plac Rodła 

Plac Żołnierza PolskiegoRozbudowana pętla Dworzec Niebuszewo 

Nowy przystanek przy powstającej Hanza Tower

Rzuty – Maciej Sochanowski

 

Autor

Napisz komentarz